Serwis turbosprężarek
Zastanawiasz się w jaki sposób wygląda naprawa lub regeneracja turbosprężarki? Wbrew pozorom w każdym wypadku polega ona na bardzo podobnych lub nawet identycznych czynnościach, jakie zmuszony jest wykonać serwisant, aby doprowadzić ten element do pełnej sprawności. Po odebraniu turbosprężarki od klienta większość serwisów zabiera się do pracy, która najpierw polega na sprawdzeniu modelu konstrukcji, a następnie numeru seryjnego.
Po tym etapie turbosprężarka zostaje umieszczona w pomieszczeniu, gdzie pracownik serwisu rozbiera ją, a następnie czyści poszczególne elementy turbosprężarki. Ważną czynnością jest wykonanie znaków na korpusie dolotowym oraz wylotowy na odpowiedniej wysokości. Ma to zapobiec ewentualnemu prawdopodobieństwu związanemu z nieprawidłowym złożeniem części, z których składa się turbosprężarka. Pracując nad regeneracją lub naprawą turbosprężarki następnie konieczny jest demontaż zaworu podciśnieniowego, którego możliwości weryfikowane są z pomocą pompki podciśnieniowej. Rozpołowienie turbiny możliwe jest dopiero po umieszczeniu turbosprężarki w imadle i kilkukrotnym uderzeniu w śruby, które odpowiadały za mocowanie wydechu.
Zmienna geometria turbosprężarki rodzi konieczność jej demontażu, co będzie możliwe z wykorzystaniem narzędzia tj. podbijak. Przydatną poradą przed rozpoczęciem odkręcania nasadki jest fakt, iż odkręca się ją w prawo, a nie lewo jakby mogło się wydawać. Sprawdzając stan wirnika należałoby zwrócić uwagę, aby jego łopatki nie były w żadnym stopniu uszkodzone.
Menu
- Badanie oprogramowa
- Dane osobowe - niewiarygodny priorytet życia
- Druk offestowy
- Jakie tapety?
- Konieczna ochrona
- Korzyści z audytu
- Kto narażony jest na niebezpieczeństwo?
- Napawanie - co należy wiedzieć na ten temat?
- Nowy czy używany - jaki samochód wybrac?
- Oliwkowa głebia smaku
- Produkcja własna? Czemu nie
- Segregator
- Segregatory
- Serwis turbosprężarek
- Sposób na miłość
- Szybkie wyszukiwanie ofert dzieki segregatorom
- Wydajność a opłacalność